سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۵۴:۴۱

تولید روزانه ترکمن‏ ها در خزر به 85 هزار بشکه رسید

باشگاه خبری فراساحل: شرکت اماراتی– انگلیسی «دراگون اویل» با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری، تولید روزانه نفت از دریای خزر را به 85 هزار بشکه رسانده‏‌ است. شرکت نفتی دراگون اویل هم‌اکنون در منطقه چلکن و جیغالبیک، واقع در بخش ترکمنی دریای خزر، بر اساس قرارداد مشارکت در تولید با دولت ترکمنستان در زمینه توسعه میادین این منطقه و استخراج نفت و گاز فعالیت می‏‌کند.این شرکت نفتی اماراتی تاکنون 90 حلقه چاه در بخش ترکمنی دریای خزر حفاری کرده‌ و قصد دارد حضور و فعالیت خود را در بخش ترکمنی دریای خزر افزایش دهد.این شرکت در نظر دارد در سال‌های 2014 الی 2016 میلادی برای توسعه میدان چلکن 1.5 میلیارد دلار دیگر سرمایه گذاری کرده و میزان تولید روزانه خود را تا سال 2015 میلادی به 100 هزار بشکه برساند.

شرکت درگون اویل، 14 سال قبل، قرارداد مشارکت با دولت ترکمنستان را امضا کرد و از آن زمان تاکنون، میزان برداشت نفت خود از بستر دریای خزر را از 7 هزار بشکه در روز به 80 هزار بشکه افزایش داده‏‌ است.گفتنی است که شرکت نفتی دراگون اویل سهم نفت تولیدی خود از میادین نفت متعلق به بخش ترکمنی دریای خزر را از طریق خط لوله نفت باکو-تفلیس-جیهان به بازار مصرف عرضه می‏‌کند.ترکمنستان همچنین با چند شرکت نفتی خارجی از جمله، شرکت نفتی دارگو اویل امارات-انگلیس، پتروناس مالزی، آر. وی. آی آلمان، مارسک اویل دانمارک، بورئد هیل کانادا، ONGC هند و نیز شرکت‌های آلمانی وینترسهال و ... بر اساس موافقتنامه تقسیم محصول در بخش ترکمنی دریای خزر مشغول اجرای عملیات اکتشافی، تحقیقاتی و تولید نفت و گاز هستند.

از سوی دیگر، شرکت حفاری شمال تنها شرکت نفتی تخصصی جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان پیمانکار شرکت نفتی دارگوئل اویل امارات –انگلیس دارای سکو دریای در بخش ترکمنی دریای خزر است که با داشتن کشتی و پرسنل متخصص ایرانی در ترکمنستان فعالیت می‏‌کند.شرکت‌های نفتی ایرانی با توجه به به داشتن تجربه فراوان فعالیت‏‌های نفتی و اکتشافی در دریای خزر در حال حاضر بهترین فرصت و زمینه برای فعالیت آنها در بازار انرژی ترکمنستان است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی عصر طلایی ترکمنستان



  کد خبر : 96
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :